ماکارونی با گوشت

از زندگیت لذت ببر Enjoy Your Life

مطالب سرگرم کننده و مطالب آموزشی
ماکارونی با گوشت

 

ماكارونی با گوشت


مواد لازم:
- ماكارونی 400 گرم
- گوشت چرخ كرده 150 گرم
- رب گوجه فرنگی يک پنجم تا 2 قاشق غذاخوری
- سيب زمينی 1 عدد بزرگ
- پياز 2 عدد متوسط
- نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبليمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری


طرز تهيه:
1- گوشت چرخ كرده را با پياز رنده شده مخلوط كنيد.


2- پياز را خلال كنيد و در مقدار كمی روغن سرخ نماييد. به آن كمی زردچوبه زده، گوشت چرخ كرده را به آن اضافه كنيد و حرارت دهيد تا آب گوشت كشيده شود.سپس رب را اضافه كنيد و كمی تفت دهيد. به مايه گوشت، نمک، فلفل و آبليمو را بيفزاييد. (نمک به مقداری اضافه كنيد تا نمک ماكارونی را هم تأمين كند، بنابراين مقداری بيشتر از آنچه گوشت احتياج دارد نمک بريزيد.)


3- قابلمه ای مناسب را پر از آب كنيد. پس از آن كه آب به جوش آمد ماكارونی را همراه با يک قاشق غذاخوری نمک و مقدار كمی زردچوبه (براي خوشرنگ شدن ماكارونی) و يک قاشق غذاخوری روغن (برای اين كه ماكارونی به هم نجسبد.) داخل آب بريزيد و بگذاريد ماكارونی مغز پخته شود. سپس آن را در آبكش ريخته با آب نيم گرم كاملا بشوييد تا شوری و ليزی آن گرفته شود.


4- در ته قابلمه يک قاشق غذاخوری روغن بريزيد و سيب زمينی هاي ورقه شده را روی آن بچينيد. سپس يک رديف ماكارونی و يک رديف از مايه گوشتی روی آن بريزيد. و به همين ترتيب ادامه دهيد تا ماكارونی تمام شود. ته استكان آب داخل قابلمه ريخته، دم كنی را روی قابلمه قرار دهيد و ابتدا با حرارت زياد بگذاريد ماكارونی دم بالا بدهد. سپس حرارت را ملايم كنيد، تا ماكارونی دم بكشد و ته ديگ سيب زميني بسته شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: